Accés al contingut Accés al menú de la secció
Parcs de Catalunya  > El Parc Nacional d'Aigüestortes ...
 
Divendres, 03 d'agost de 2018

El Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici supera una nova auditoria de la marca Q de Qualitat Turística

Aquesta distinció, obtinguda pel Parc l’any 2006, reconeix la qualitat dels serveis i equipaments d’ús públic dels espais naturals protegits.


Qualitat turística
Qualitat turística

El Parc Nacional ha superat amb una nota de 9,4 punts l’auditoria de seguiment del sistema Q de Qualitat Turística. EUROPARC Espanya, la federació de parcs naturals i nacionals, és l’organisme que va redactar la norma de qualitat que han de seguir els espais naturals protegits que vulguin implicar-se en el procés d'assoliment d'aquesta marca. En el cas d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici va ser el primer parc nacional espanyol en obtenir aquest distintiu.

La normativa obliga al Parc a superar una auditoria de renovació i dues de seguiment, realitzant una d'elles cada any. Aquesta és la primera auditoria de seguiment que es realitza després de superar amb èxit la darrera auditoria de renovació l’any 2017.

Aquesta norma de Qualitat especifica les actuacions i les condicions necessàries que han de reunir  els serveis que es presten, així com elements de millora de l'organització interna que tenen, com a resultat final, una major eficàcia en el treball i una millor atenció als usuaris del Parc. Aspectes com l'atenció i la informació al visitant, l'educació ambiental i la interpretació del patrimoni, la correcta senyalització dels senders, la seguretat dels visitants, la millora i manteniment adequat dels recursos destinats a facilitar la visita, l'atenció personalitzada de les queixes i els suggeriments dels usuaris i una planificació anuals, són alguns dels aspectes que contempla la norma i que el Parc ha treballat durant tot aquest temps.

L’auditoria, va consistir en la revisió de la documentació generada pel sistema de Qualitat del Parc (registres de visitants, de manteniment, seguiment de queixes i suggeriments entre altres). En l’informe final no es va detectar cap no conformitat crítica, tot i que es van incloure observacions de millora en els processos de treball.

Aquest distintiu constitueix, per últim, una aportació molt positiva per al sector turístic que sap que, un dels actius més importants dels Pirineus, com és el Parc Nacional, disposa d'una qualitat i d’una eficàcia en els serveis que posa a disposició dels milers de visitants que el visiten anualment.

Més informació sobre la certificació Q de Qualitat Turística