Accés al contingut Accés al menú de la secció

Accés al parc

L'espai protegit està format pel territori de nou municipis de nord a sud i d'oest a est: Pau, Palau-saverdera, Roses, Pedret i Marzà, Peralada, Castelló d'Empúries, Sant Pere Pescador, l'Armentera i l'Escala; tots ells delimiten el Parc, per tant s'hi pot entrar per qualsevol dels municipis.

De tota manera, cal remarcar que el Parc té una entrada principal: el Centre d'Informació del Cortalet. Aquest és el punt de recepció o centre d'acollida i informació, una instal·lació interpretativa de l'espai; tanmateix, és el punt d'inici dels itineraris més bàsics en la descoberta d'aquest espai protegit. Els serveis administratius del Parc també es troben aquí.

La major part de l'any disposem de vigilància a l'aparcament.

Com s'hi arriba?

Amb vehicle privat
Per l'autopista AP-7
, de Barcelona a la Jonquera agafem la sortida número 4 (Figueres sud), i en el sentit de la Jonquera a Barcelona la sortida número 3 (Figueres nord). Hem de seguir les indicacions cap a Roses. En sortir de l'autopista ens situarem a la carretera nacional A-2 (tram Barcelona – la Jonquera), i vorejarem Figueres per la variant Est, la qual deixarem tot seguint les indicacions Roses, i entrarem a la C-260. Aquesta aviat esdevé una autovia, i haurem de fer atenció a la cinquena rotonda o gran giratori de Castelló d'Empúries. Aquí seguirem la desviació sud, que indica Sant Pere Pescador, l'Escala i també de manera específica “AIGUAMOLLS”. Una vegada en aquesta carretera, a uns tres quilòmetres i després de passar una benzinera, trobarem un trencall senyalitzat a l'esquerra (a tocar d'una hípica) que ens menarà per una pista asfaltada fins al Cortalet.

Coordenades: UTM 31 T 507614 4674767 / G M S.s 42 13 30.1 N, 03 05 32.1 / G.g 42.225039, 3.092257

Amb tren
Agafarem la línia Barcelona-Portbou, i baixarem a Figueres (http://www.renfe.es).
A prop de l'estació de ferrocarril hi ha la d'autobusos.

Amb autobús
Les sortides de Figueres a Castelló d'Empúries són molt freqüents. Una vegada a Castelló es pot arribar al Cortalet a peu o amb bicicleta (seguint el GR-92, o la ruta dels Estanys); el recorregut és d'aproximadament cinc quilòmetres.

També hi ha la possibilitat d'anar amb bus de Castelló fins a la parada Aiguamolls de l'Empordà (a la carretera de Castelló a Sant Pere amb el trencall del Cortalet, deu minuts a peu fins al Centre d'Informació). Hi ha un autobús que surt de Castelló a les 7.55 h tots els dies laborables. Per a la resta de dies, consulteu els horaris a l'empresa d'autobusos SARFA: http://www.sarfa.com.
Aquesta companyia té estacions o parades a Girona, Barcelona i Figueres, i al Parc, a l'Armentera, Castelló d'Empúries, l'Escala, Palau-saverdera, Pau, Pedret i Marzà, Peralada, Sant Pere Pescador i Roses.